reklama

Ako na EON

Reklamácia spornej faktúry Ako každý rok tak aj tento si spoločnosť EON dovolila zaslať na adresu mojich rodičov ročné zúčtovanie spotreby elektrickej energie. S poďakovaním za využívané služby sme dostali aj faktúru na 9000 SK ako nedoplatok za spotrebovanú energiu za rok 2006.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Po preštudovaní faktúry, elektromera a predchádzajúcich uhradenýchpreddavkov za energie som zdvihol telefónne slúchadlo a vytočil somčíslo Infolinky, keďže všetky záležitosti vybavujú výlučne telefonicky.Milá dáma na druhej strane si vypočula moje znechutenie z vysokéhonedoplatku, povedala mi natrénované frázy a prisľúbila, že mojureklamáciu posunie ďalej na prešetrenie. Už o 2 dni nám na dverezazvonil technický pracovník EON-u, ktorý skontroloval elektromer, a sozáverom , že je pokazený ho vymenil, nainštaloval nový, vypísalzápisnicu a odišiel s informáciou, že zbytok dorieši reklamačnéoddelenie.
Po takmer 2 mesiacoch čakania som opäť zdvihol telefón a zisťoval,kde skončila reklamácia a v akom štádiu riešenia sa práve nachádza.Madam z infolinky zadala do systému údaje potrebné k zisteniu stavu,avšak našla len poznámku, že daná záležitosť sa stále nachádza nareklamačnom oddelení. Natrénovanými frázami ma požiadala o strpenie, žebude prípad urgovať a do troch dní sa mi ozve späť. Naozaj, do trochdní môj telefón zazvonil a zo slúchadla sa ozvala telefonistkaspoločnosti EON. Na informáciu, že nemôžu zistiť prečo moja reklamáciastále nie je vybavená som prešiel do pozície útoku a vyrukoval som s 30dňovou lehotou na vybavenie reklamácie. Telefonistka ostala bezradnáa snažila sa mi všemocne vysvetliť ako na mojom prípade pracujú alemomentálne mi nevie viac povedať. Vyžiadal som si číslo nadriadených avolal som. Dovolal som sa k riaditeľke billing centra, ktorá mauistila, že do týždňa bude všetko vybavené. Nezabudol som jej spomenúť,že budem žiadať späť všetky vzniknuté náklady, na čo mi povedala že tonebude problém, avšak jediné čo oni potrebujú je presný výpis hovorov.Po týždni som bol telefonicky oboznámený o prepočítaní faktúry aspätnom vrátení sumy približne 7000SK.
Bol som spokojný s dosiahnutým výsledkom a začal som riešiťvrátenie nákladov spojených s reklamáciou. Zabezpečil som si výpishovorov, ktorý samozrejme nie je zadarmo, spísal žiadosť o vrátenienákladov a zaslal do spoločnosti EON.

Po mesiaci čakania som dostal odpoveď s odvolaním sa na zákon oštátnych spoločnostiach(152/1998 § 23 odsek 2 ), že nemám nárok navrátenie nákladov. Bol som prekvapený prečo zrazu pracovníčky zamietlimoju žiadosť, keďže samotná riaditeľka moju žiadosť brala ako jasnúvec. Možno je praktikou prvú takúto žiadosť zamietnuť, "veď azdažiadateľ nepozná zákon a možno nebudeme musieť nič platiť", povedali sipracovníčky. Prečítal som si daný zákon, ktorý zahŕňa odlišný prípad vakom bola táto situácia a napísal novú žiadosť o úhradu výdavkov. Tentokrát som do žiadosti zahrnul aj odvolávky na zákon (§ 598 OZ) ,ktorý jasne udáva, že mám nárok na vrátenie výdavkov, spomenul som žedošlo k porušeniu zákona zo strany EON-u, ktorý nedodržal zákonomstanovenú lehotu na vybavenie reklamácie (152/1998 § 13 odsek 1) ,takže právo je na mojej strane a je ich povinnosťou uhradiť výdavkyspojené s reklamáciou. Taktiež som zahrnul do žiadosti poznámku, žeopätovné zamietnutie budem riešiť v spolupráci s Slovenskou ObchodnouInšpekciou, ktorá istotne rada preskúma nedodržanie zákonnej lehoty anebudem váhať spor riešiť súdnou cestou.
Táto žiadosť očividne mala účinok a netrvalo dlho a obdržal somlist, v ktorom spoločnosť EON po opätovnom prehodnotení mojejzáležitosti uznáva moje výdavky v plnej miere a peňažné prostriedky mibudú poukázané na účet.

A teraz sa pýtam či je bežnou praktikou veľkých spoločností takýtopostup? Či je bežné zasielať ľuďom vyššie faktúry a takto zvyšovaťsvoje už beztak vysoké zisky. Väčšina ľudí nie je dokonale oboznámenáso svojimi právami a nevie ako sa domáhať svojich práv. A tak je tupriestor pre manipulovanie, podvádzanie a až okrádanie bežných ľudí,ktorí sa nevedia brániť.
Ako cestu obrany vidím mať pevné odhodlanie nedať sa odradiť a domáhaťsa svojich práv. Veľa ľudí aj pri iných príležitostiach keď sadožadujem mojich práv sa tvári akoby som ja bol ten drzý, čo nevie akosa správať, avšak musia si uvedomiť na ktorej strane je zákon. Preto sanebojte dožadovať sa vecí, na ktoré máte právo .

Tomáš Bebjak

Tomáš Bebjak

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek s triezvym pohľadom na svet dúfajúci v svetlú budúcnosť. Zoznam autorových rubrík:  Súkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu